Bassintræning

Nærumvænge Fysioterapi tilbyder træning og genoptræning i varmtvandsbassin.

Træning i vand er en effektiv men skånsom måde at træne og vedligeholde kroppen på. Opdriften i vandet betyder at led og muskler belastes mindre og er derfor en skånsom træning for knæ, hofter og ryg. Vandmodstanden træner alle muskelgrupper og forbedrer kondition og åndedræt.

Udover det fysiske velvære har træning i vand har en positiv indvirkning på hjerte og kredsløb, balance, koordination og smidighed. Det varme vand lindrer og har en god effekt på smerter, varmen fra vandet påvirker kroppens smertesystem og afspænder kroppens muskler.

Undervisningen tilrettelægges som holdtræning med individuel vejledning.

Vores hold har max. 8 deltagere og alle er velkomne.

Vi tilbyder træning og genoptræning for patienter med neurologiske sygdomme såsom Parkinson, Sklerose, hjerneblødning og blodpropper. Lider du af gigtsygdomme eller har du brug for at komme i form efter en operation eller fødsel er træning i varmtvandsbassin en relevant og effektiv træningsform.

Vi har også hold til dig der ikke fejler noget men blot vil træne og vedligeholde kroppen.

Se nedenstående rubrikker og få et overblik over nogle af vores træningstilbud eller ring til klinikken for yderligere information

Tilmelding

Kontakt klinikken for tidsbestilling og yderligere information.

Holdoversigt

Alle vores hold består af 2-8 deltagere og ledes af fysioterapeut Christina Bølling og fysioterapeut Dorte Jensen.

Man skal være 100% selvhjulpen for at deltage i varmtvandstræningen.

Gigt, leddegigt & slidgigt træning

Måske tror du det er bedst at holde dig i ro hvis du har smerter i knæ elle hofte men bevægelse og motion kan styrke kroppens led og lindre dine smerter.

Vi træner i et tempo så alle kan være med.

Ryg, nakke & skulder træning

Har du problemer med muskler og led ?

Med få øvelser kan du forebygge gener i nakke, skulder og ryg.

Vi viser dig hvordan du træner effektivt så du bedst muligt undgår kroniske smerter.

Neurologisk træning

Træning og genoptræning for patienter med neurologiske sygdomme såsom Parkinson, Sklerose, hjerneblødning og blodpropper.

Der undervises på små hold hvor der tages hensyn til den enkelte.

Intensiv rygtræning

Det er vigtigt at holde ryggen stærk og smidig.

En stærk ryg er det bedste våben mod rygsmerter og er samtidig med til at sikre en pæn kropsholdning.

Vi forkæler din ryg med effektive øvelser og alle kan være med.

Seniorhold

Seniortræning er et træningshold for kvinder og mænd over 60 der gerne vil holde sig i gang og opretholde et godt aktivitetsniveau.

Vi træner hele kroppen, får pulsen op og giver inspiration til øvelser du også kan bruge hjemme.

Inkontinens træning

Inkontinens afhjælpes med bækkenbundstræning hvor styrke og udholdenhed trænes og vedligeholdes.

Vi viser dig hvordan du laver øvelserne korrekt og du vil typisk kunne mærke fremgang allerede efter 1-2 uger.

Graviditets- & bækkenløsningstræning

Graviditet og fødsel belaster bækkenbundsmuskulaturen.

For at forebygge inkontinens og nedsunken livmoder senere i livet er det en god ide at træne bækkenbunden allerede under graviditeten.

Genoptræningscenter Skovbrynet

Træningen foregår i et bassin med 33-35 grader varmt vand.

• Mandage – kl. 17.00, 17.30 & 18.00
  • Onsdage – kl. 8.00, 8.30 & 9.00
  • Torsdage – kl. 8.00, 8.30 & 9.00

Genoptræningscenter Skovbrynet
Søengen 4-8
2840 Holte

Rundforbi Svømmehal

Træningen foregår i et bassin med ca. 31,5 grader varmt vand.

• Tirsdage – kl. 12.00, 12.30, 13.00 & 13.30

• Onsdage – kl. 12.00, 12.30, 13.00 & 13.30

Rundforbi Svømmehal
Egebækvej 118
2850 Nærum

Praktisk information

Her finder du information om bl.a. åbningstider, tidsbestilling, afbud og forsikringer.