Holdtræning

Alle har gavn af at træne og vedligeholde kroppen uanset alder og fysisk form.

Hvis du gerne vil træne og holde dig i gang men ikke har mod på at gå i Fitnesscenter er Nærumvænge Fysioterapi stedet for dig. 

Vi træner i små grupper hvor der typisk vil være 3-6 personer på hvert hold. De små hold giver en afslappet og hyggelig atmosfære men giver også fysioterapeuten mulighed for at tilrettelægge et træningsprogram der er tilpasset dine behov og ligeledes instruere, korrigere og videreudvikle de enkelte øvelser.

Holdtræning foregår altid under supervision af en fysioterapeut ligesom en forudgående fysioterapeutisk undersøgelse og vurdering altid vil danne grundlag for hvilket hold man bliver indstillet til.

Har du en kronisk diagnose, skal du genoptrænes efter operation eller har du bare lyst til at holde kroppen i gang så har vi holdet til dig.

Kontakt

Kontakt klinikken for tidsbestilling og yderligere information.

Senior træning

Seniortræning er et træningshold for kvinder og mænd over 60 og gerne vil holde sig i gang.

Der trænes på et niveau, hvor alle kan være med.

Der instrueres i enkle og lette øvelser hvor alle store muskelgrupper bliver gennemarbejdet.

Ryg træning

En stærk ryg er det bedste våben mod rygsmerter og er samtidig med til at sikre en pæn kropsholdning.

Dette træningshold har fokus på rygproblemer og indeholder bl.a. styrketræningsøvelser, balance, koordination og udspænding.

GLA:D træning

GLA:D er et specifikt og veldokumenteret uddannelses- og træningstilbud til alle med symptomer på slidgigt i knæ og/eller hofte.

Metoden anvendes overalt i landet og støttes af Gigtforeningen.

Inkontinens hold

Har du udfordringer med inkontinens er det vigtigt at træne bækkenbunden.

Når du træner bækkenbunden styrker du de muskler der holder på  urin og luft når du f.eks. hoster eller griner.

FysioPilates hold

I FysioPilates kombineres pilates med fysioterapeutens viden om bevægeapparartet.

FysioPilates er en hensyntagende men meget effektiv træningsform der tilpasses den enkelte deltagers niveau og behov.

Yoga

Har du en hektisk hverdag kan yoga hjælpe dig med at komme ned i gear.

Vi forsøger at skabe en harmoni mellem krop og sind med åndedrætsøvelser og øvelser der øger muskelstyrke og smidighed.

Holdtræning i bassin

Træning i varmtvandsbassin er en effektiv og skånsom træningsform der øger muskelstyrken, stimulerer kredsløbet og smidiggører kroppen.

Det varme vand virker både afslappende og smertelindrende og er ideel træning for alle med gener i bevægeapparatet.

Holdtræning i bassin

Træning i varmtvandsbassin er en effektiv og skånsom træningsform der øger muskelstyrken, stimulerer kredsløbet og smidiggører kroppen.

Det varme vand virker både afslappende og smertelindrende og er ideel træning for alle med gener i bevægeapparatet.

Mor-baby træning

Har du brug for at komme i form efter fødslen og har du lyst til at inddrage din baby i træningen så er dette holdet for dig.

Vi træner på små hold i trygge og rolige rammer. I træningen har vi særligt fokus på mave, ryg og bækkenbund.

Holdet er også oplagt til at finde et fællesskab med andre nybagte mødre og deres babyer.

Kontakt klinikken for tidsbestilling og yderligere information.

Praktisk information

Her finder du information om bl.a. åbningstider, tidsbestilling, afbud og forsikringer.

Kontakt

Kontakt klinikken for tidsbestilling og yderligere information.